Системний аналіз впливу показників інформаційного забeзпeчeння унівeрситeтів на їх інформаційну культуру
Ключові слова:
заклад вищої освіти; елемент системи; інформаційні технології; інформаційна культура організації; статистичний аналіз даних; кореляція; data science; big dataАнотація
Сьогодні практично не знайти організацію, яка б не залежала від ринку інформації й не вимагала використання новітніх інформаційних технологій. Це значною мірою змінює уявлення про організацію діяльності сучасної установи і висуває до неї нові вимоги, вирішальними серед яких є розбудова її інформаційної культури. Через це виникає необхідність усвідомлення поняття «інформаційної культури організації» (у цьому разі – унівeрситeту (закладу вищої освіти) як частки її корпоративної культури і найважливішого показника розвитку інформаційного суспільства, становлення нового типу взаємовідносин персоналу організації та навколишнього середовища. Мета роботи – систeмний аналіз даних інформаційного забeзпeчeння діяльності закладів вищої освіти (ЗВО) та встановлення кореляційного зв’язку з рівнем їх інформаційної культури. Метод дослідження – системний аналіз інформаційних процесів в управлінні ЗВО. Методологія системного аналізу базується на підході, заснованому на вирішенні конкретних завдань із сумісного дослідження властивостей системи з властивостями елементів і навпаки. Наукова новизна роботи полягає в застосуванні науково-методологічних принципів системної аналітики для визначення впливу показників застосування технологій роботи з інформацією (за альтернативними ознаками) в закладі вищої освіти на рівень його інформаційної культури, що є продовженням наукових розвідок у царині розбудови інформаційної культури організації. Висновки. Системний аналіз інформаційних процесів на базі науково-методологічного принципу інтелектуального аналізу даних пропонує якісно новий шлях у реалізації основних функцій і завдань досліджeння, послідовність його провeдeння, дає змогу визначити вплив показників інформаційного забезпечення науково-освітньої діяльності на інформаційну культуру ЗВО (як цілого) і його факультетів (як підсистем елементів).
Посилання
Боголюбов А. Н. Пирсон Карл. Математики. Механики. Биографический справочник. Киев: Наукова думка. 1983.
Палeха Ю. І. Інформаційна культура особи, суспільства, організації: монографія. Київ. Ліра-К. 2022. 404 с.
Руденко В. М. Математична статистика: навч. посіб. Київ: Центр навчальної літератури, 2012. 304 с.
Спільник І. В., Ярощук О. В. Принцип системності в аналітичних дослідженнях. Економічний аналіз: зб. наук. праць / Тернопільський національний економічний університет; Тернопіль: ВПЦ Тернопільського національного економічного університету «Економічна думка», 2018. Т. 28. № 2. С. 182–190.
Трач Ю. В. Нові інформаційні технології та інформаційна культура в глобалізованому світі. Культура України. 2016. Вип. 52. С. 11–119.
Черепанов В. О. Визначення системного аналізу. Сайт ХарРІ НАДУ / цит. 2022, 23 січня. URL: http://www.center.uct.ua/distants
Adrienne C., Caroline M. Assessing information culture – an exploratory model. International Journal of Information Management. 2003. 23 (2), April, 91–110. URL: https://doi.org/10.1016/S0268- 4012(02)00102
Ginman M. Information Culture and Business Performance. IATUL Quarterly, 1988. 2 (2), Р. 93–106.
Oliver G., Foscarini F. Records Management and Information Culture: Tackling the People Problem. London: Facet Publishing, 2014. Р. 178.