Концепція вдосконалення сучасного освітнього процесу в закладах вищої освіти
Ключові слова:
інформаційне забезпечення; заклад вищої освіти; інформаційно-комунікаційні технології освітнього процесу; корпоративний портал Microsoft Office 365Анотація
Мета дослідження. Представити механізми підвищення ефективності процесів інформаційного забезпечення у ЗВО через упровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій для реалізації освітніх функцій. Методологія дослідження базується на застосуванні загальнонаукових та спеціальних методів пізнання, зокрема аналізу, синтезу, логічного методу, моніторингу та методу візуалізації результатів дослідження. Наукова новизна. Визначено особливості реалізації інформаційної діяльності у межах надання освітніх послуг із можливістю задоволення інформаційних потреб здобувачів вищої освіти, представлено механізми підвищення ефективності процесів інформаційного забезпечення у ЗВО через упровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій для реалізації освітніх функцій, а саме: механізм підвищення кваліфікації науково-педагогічного та навчально-допоміжного персоналу; механізм впровадження очно-дистанційної форми навчання; механізм контролю якості інформаційного забезпечення. Висновки. Розглянуто типовий функціональний пакет Microsoft Office 365. Розроблено концепцію вдосконалення освітнього процесу закладу вищої освіти. В основу концепції покладено три механізми: підвищення кваліфікації науково-педагогічного та навчально-допоміжного персоналу, механізм провадження очно-дистанційної форми навчання та контроль якості інформаційного забезпечення. У процесі реалізації концепції запропоновано впровадження платформи дистанційної освіти та її інтеграцію з наявною освітньою інформаційною системою ЗВО.
Посилання
Гладких Г. В., Шарова Т. М. Організація самостійної діяльності здобувачів вищої освіти засобами ІКТ. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. № 69. С. 70–74.
Економіка розвитку: підручник / О. М. Царенко, Н. О. Бей, І. І. Д’яконова, І. В. Сало. Суми: Університетська книга, 2004. 590 с.
Іващенко М. В., Бикова Т. Б. SWOT-аналіз процесу впровадження змішаного навчання в закладах вищої освіти. Open educational e-environment of modern University. 2018. № 5. С. 108–115.
Махарамли В., Хамитова К. Роль інформаційно-комунікаційних технологій в інноваційній економіці. URL: http://www.rusnauka.com/11_NPE_2012/Economics/14_106484.doc.htm (дата звернення: 10.05.2022).
Остапюк Л. І., Тимошенко І. О., Савичук А. О. Удосконалення освітнього процесу в університеті з врахуванням сучасної парадигми вищої освіти. Клінічна та експериментальна патологія. 2016. № 2 (56). С. 104–107.
Хмельницька О. С., Ткаченко Л. В. Шляхи вдосконалення цифрової компетентності майбутніх педагогів під час організації освітнього процесу у закладі вищої освіти. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. 2021. № 1. С. 89–94.
Чупрова Л. В. Інформаційні технології в освіті. URL: http://physics.herzen.spb.ru/teaching/ materials/gosexam/b25.htm (дата звернення: 12.05.2022).
Fulk J. Social Construction of Communication Technology. The Academy of Management Journal. 1993. Vol. 36, № 5. P. 921–950.
Microsoft 365 Education. URL: https://www.microsoft.com/uk-ua/education/buy-license/ microsoft365/default.aspx (date of treatment: 13.05.2022).
Vlăduţescu Ș. Communicational Basis of Social Networks. International Journal of Management Sciences and Business Research. 2013. Vol. 2, № 8. P. 1–5.