Бельгійська прогресивна рок-музика до і поза межами цифри (ретроспективний огляд за фонографічними документами)
Ключові слова:
альбом; Бельгія; грамплатівки; гурт; дискографія; Дракон; звукозапис; музика; прогресивний рок; сингл; цифровізаціяАнотація
У статті викладено ретроспективний огляд архівної спадщини бельгійського року, з опертям на аналіз відповідних музичних фонодокументів. Актуальність теми публікації зумовлена відсутністю наукових праць, що присвячені історії швейцарської рок-музики у фонодокументному відображенні. Метою роботи є наукове вивчення комунікаційних умов формування бельгійської школи рок-музики у ранню добу та її особливості в сучасних цифрових умовах. Предмет дослідження – особливості розвитку бельгійської рок-музики на прикладі аналізу фонограмної спадщини гурту «Дракон» (докладно) та інших (фрагментарно). Уперше проведено реконструкцію хронологічної картини бельгійської прогресивної рок-музики загалом та з опертям на відповідний дискографічний аналіз, акцентовано на вивченні музичної спадщини рок-гурту «Дракон». Методологічне забезпечення ґрунтувалося на використанні загальнонаукових і спеціальних методів, що визначаються метою та завданнями дослідження. Наукова новизна статті полягає у створенні загальних засад формування, розвитку та трансформацій бельгійської школи прогресивної рок-музики для подальшого більш глибокого вивчення окремих акторів із цього сектору, а також в уточненні хронології низки подій за період із початку 1960-х років до наших днів (60 років). Автор робить висновок про те, що бельгійська прогресивна рок-музика є окремим музичним напрямом у європейському культурному просторі, якому притаманні певні характерні риси та специфічні особливості. Окрему увагу приділено дослідницькому завданню щодо вивчення комунікативних умов та причин трансформацій у звукозаписувальній системі в умовах цифровізації. Із погляду фонодокументної комунікації, опираючись на отримані результати, визначено та обґрунтовано прогнози трансформацій у цьому секторі в умовах цифровізації. До того ж, автором констатовано, що наразі спостерігаються тенденції зворотної міграції музики між цифровими та аналоговими форматами. Однак «інфляція цінності музики» зумовлює домінування кількісного складника над якісним.
Посилання
Belgian Metal History. Retrieved from: http://www.belgianmetalhistory.be/html/bands/dragon/ drag-on.html
Belgian Rock Musicians: Belgian Rock Guitarists, Belgian Rock Singers, Will Tura, Jan Leyers, Luc Hensill, Sarah Bettens, Admiral Freebee. (2010). Publisher: Books LLC. 72 p.
Synieokyi O. V. (2021). Cosmophony 2112. Publisher: Rock-Ex-Press. 980 p.
Synieokyi O. V. (2021). Some Reflections On The Past, Present and Future of Space Rock Music. Sententia. European Journal of Humanities and Social Sciences. 3, 63–83.
Synieokyi O. V. (2021). The study of sessional recordings of 1962–1972 from the BBC radioarchive (The Beatles, Pink Floyd, Deep Purple). Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury. 59, 19–32.
Synieokyi O. V. (2021). Viruses That Continue To Kill Rock (Why Are Legal Remedies No Longer Effective?). Naukovyi Сhasopys Natsionalnoho Рedahohichnoho Universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 18. Edition 35. Odesa. Р. 50–55.
Wallace, R. (2016). Bloody Bloody Belgium: A History of the Underground Music Scene. Publisher: Punk Scholars Network.